De Meester Neuteboomschool, een eigentijdse basisschool

Meester Jan Hendrik Neuteboom is de naamgever. Hij werd geboren op 12 juli 1865 in Vlagtwedde. Jan Hendrik Neuteboom startte als beginnend leerkracht  in Sellingen op 1 augustus 1884. Neuteboom was niet alleen onderwijzer. Hij legde zich ook toe op het schrijven en dichten in het Westerwolds dialect. Dit deed hij vooral vanaf 1896. Hij  werkte vanaf dat jaar ver van zijn geboortegrond als onderwijzer in Den Haag. Hij overleed in Den Haag in 1929.

De Meester Neuteboomschool is gelegen in de wijk Maarsveld. We maken actief deel uit van de Brede school in de wijk.

Ons gebouw dateert uit 1970. De school beschikt over ruime leslokalen, een aparte ruimte voor ICT, een speellokaal en een gemeenschapsruimte. Tussen de middag gebruiken we deze ruimte voor de tussenschoolse opvang. Tijdens schooltijd is het vooral een leerplein waar de leerlingen in groepjes aan het werk kunnen. De kleutergroepen beschikken over een speel-leeszolder.

De gymlessen vinden plaats in de gymzaal, vlakbij de school. Een deel van het gebouw is in gebruik door ‘Wijkbelang’.